Digital samhandling uten støttesystemer

Digital samhandling er interaksjon og informasjonsutveksling mellom helsepersonell, pasienter og deres nettverk. Ad Curis integrerer dette direkte i journalen, slik at behandlere kan jobbe i én løsning.

Kvinne i rullestol som sitter ved et bord med en mannlig personlig assistent.
Digital samhandling i Ad Curis
Expand all

Data på rett sted til rett tid, reduserer manuelt arbeid

Informasjon overføres på en enkel og sikker måte mellom pasientportalen og journalsystemet. Dette eliminerer behovet for dobbeltarbeid og reduserer risiko for feil. Økt tilgjengelighet og styrket pasientengasjement følger med på kjøpet.
Trykk for å sammenligne
1
Henvising og koordinering

Informasjon fra henvisning føres direkte inn i Ad Curis med et enkelt klikk

2
Tilbudsbrev og kartlegging

Digitalt tilbudsbrev og kartleggingsskjema sendes via Ad Curis, og pasienten kan raskt svare via pasientportalen

3
Ankomst og innsjekking

Pasienten sjekker inn digitalt, og kan laste opp et bilde selv, som automatisk oppdateres i Ad Curis

4
Planer og aktiviteter

Aktivitetsplaner og oppgaver er alt samlet på et sted i pasientportalen.  Mulighet for chat og digitale møter sikrer tett oppfølging av pasient

5
Evaluering og oppfølging

Epikrise og brukerevaluering sendes og besvares digitalt via pasientportalen

6
Statistikk og forskning

All data er samlet på et sted, som gir bedre beslutningsgrunnlag og oversikt på hva som fungerer og ikke

1
Henvisning per post

Henvisning fra fastlege eller RKE per post - krever manuell scanning eller registrering til journal

2
Tilbudsbrev og kartlegginger

Tilbudsbrev, kartleggingsskjema og informasjon sendes og besvares per post. Data må manuelt overføres til journal

3
Ankomst og innsjekking

Innsjekk gjøres manuelt med nøkkelutlevering, og bilde av pasient tas på stedet. Data må manuelt overføres til journal

4
Planer og aktiviteter

Aktivitetsplaner og treningsprogram printes og fylles ut på papir. Krever mye dobbeltarbeid for behandler og mange kopier for pasient

5
Evaluering og oppfølging

Brukerevaluering pr post gir lav svarprosent, og oppfølging er tidkrevende når dette håndteres pr telefon

6
Statistikk og forskning

Data er spredt på ulike systemer som ikke snakker sammen. Vanskelig å hente statistikk for kvalitetssikring og forskning

Pasientreisen med og uten digital samhandling

Tilgang til rett informasjon til rett tid – digitalt, sikkert og uten unødvendige støttesystemer.
Ad Curis logotype
01
Før behandling
Motta og besvare tilbud om opphold i pasientportalen
Motta informasjonsmateriell i pasientportalen
Besvare kartleggingsskjema i pasientportalen
Deling av dokumenter og planer i pasientportalen
All relevant data fra pasientportalen blir automatisk oppdatert i Ad Curis og er tilgjengelig for rett person til rett tid
02
Underveis i behandlingen
Interaktive og oppdaterte planer i pasientportalen
Chat og videokonsultasjoner i pasientportalen
Treningsprogram i pasientportalen   
Tildeling og gjennomføring av tester i pasientportalen
Brukervennlig og oversiktlig for pasient med all informasjon samlet på ett sted, samtidig som behandler sparer tid på tungvinte manuelle prosesser
03
I etterkant av behandling
Tilgang til epikrisen i pasientportalen
Besvare evalueringsskjema i pasientportalen
Digital oppfølging ved behov
Kontroll på dataflyt, sikker lagring og gode rapporter gjør det mulig å justere og utvikle behandlingstilbudet
Journalsystem uten digital samhandling
01
Før behandling
Tilbud sendes og besvares per post
Kartleggingsskjema per post
Manuell innsjekking og billedtakning
Aktivitetsplan utleveres på papir
Tidkrevende administrasjon og manuelle prosesser gjør det vanskelig å være godt forberedt før behandling
02
Underveis i behandling
Alle planer og oversikter på papir
Dårlig informasjonsflyt
Treningsprogram på papir
Endringer er krevende å formidle
Uoversiktlig for pasient med informasjon spredt på flere steder, samtidig som behandler må bruke mye tid på manuelle og tidkrevende prosesser
03
I etterkant av behandling
Epikrisen utleveres på papir
Evalureringsskjema håndteres manuelt
Vanskelig å følge opp og måle kvalitet
Mye informasjon må hentes manuelt fra ulike systemer. Dette gjør kvalitetssikring og effektivisering utfordrende

Satser på mer digital oppfølging

For å møte krav om redusert liggetid og press på ressurser, har Haugland Rehabiliteringssenter innført mer samhandling og digital oppfølging med sine pasienter.

Les hele kundereferansen her

Gevinster ved digital samhandling

Teknologien legger til rette for behandling både innenfor og utenfor institusjonsopphold, og bidrar til økt pasientsentrering. Dette resulterer i tydelig gevinstrealisering for pasienter, medarbeidere og virksomheten.

Pasienten

Pasienten får raskere tilgang til informasjon og kan medvirke i eget behandlingsforløp. Behovet for fysiske møter reduseres og gjør oppfølgingen mer fleksibel.

Godt forberedt før behandling

Bedre oversikt med alt på et sted

Økt tilfredshet

Medarbeidere

Mer effektiv arbeidsflyt, mindre manuelt arbeid og rask tilgang til oppdatert informasjon reduserer unødvendig administrasjon, og gir mer tid til pasientbehandling.

Tidsbesparende prosesser

Reduserer usynlig arbeid

Effektiv oppfølging gjennom hele behandlingsforløpet

Virksomheten

Virksomheten kan hente ut informasjon til statistikk og forskning – som gir oversikt på drift og bedre utnyttelse av ressurser.

Økt effektivitet og reduserte kostnader

Informasjon til forskning og kvalitetssikring av tjenester

Imøtekomme fremtidens krav

Rehabilitering

"Vi ønsket et helhetlig pasientforløp der pasienten er «eier» av rehabiliteringsprosessen. For å muliggjøre dette var det tydelig for oss at vi måtte digitalisere og forbedre samhandling mellom pasient og behandler.”

Reidun Meberg

Daglig leder, Sørlandets rehabiliteringssenter

En kvinne sitter på en treningsball ved siden av et stort vindu

Ønsker du å se mer av løsningen?

Ta kontakt for tilpasset demo

Prat med oss

Vi hjelper deg med å finne en løsning som passer for din virksomhet, og svarer på spørsmål som dukker opp underveis

Vi kan hjelpe med små og store spørsmål

Faglig og teknisk support

Selskap med mer enn 20 års erfaring

Peter

Kundekonsulent