Digital samhandling er interaksjon og informasjonsutveksling mellom helsepersonell, pasienter og deres nettverk. Ad Curis integrerer dette direkte i journalen, slik at behandlere kan jobbe i én løsning.
Informasjon fra henvisning føres direkte inn i Ad Curis med et enkelt klikk
Digitalt tilbudsbrev og kartleggingsskjema sendes via Ad Curis, og pasienten kan raskt svare via pasientportalen
Pasienten sjekker inn digitalt, og kan laste opp et bilde selv, som automatisk oppdateres i Ad Curis
Aktivitetsplaner og oppgaver er alt samlet på et sted i pasientportalen. Mulighet for chat og digitale møter sikrer tett oppfølging av pasient
Epikrise og brukerevaluering sendes og besvares digitalt via pasientportalen
All data er samlet på et sted, som gir bedre beslutningsgrunnlag og oversikt på hva som fungerer og ikke
Henvisning fra fastlege eller RKE per post - krever manuell scanning eller registrering til journal
Tilbudsbrev, kartleggingsskjema og informasjon sendes og besvares per post. Data må manuelt overføres til journal
Innsjekk gjøres manuelt med nøkkelutlevering, og bilde av pasient tas på stedet. Data må manuelt overføres til journal
Aktivitetsplaner og treningsprogram printes og fylles ut på papir. Krever mye dobbeltarbeid for behandler og mange kopier for pasient
Brukerevaluering pr post gir lav svarprosent, og oppfølging er tidkrevende når dette håndteres pr telefon
Data er spredt på ulike systemer som ikke snakker sammen. Vanskelig å hente statistikk for kvalitetssikring og forskning
For å møte krav om redusert liggetid og press på ressurser, har Haugland Rehabiliteringssenter innført mer samhandling og digital oppfølging med sine pasienter.
Pasienten får raskere tilgang til informasjon og kan medvirke i eget behandlingsforløp. Behovet for fysiske møter reduseres og gjør oppfølgingen mer fleksibel.
Godt forberedt før behandling
Bedre oversikt med alt på et sted
Økt tilfredshet
Mer effektiv arbeidsflyt, mindre manuelt arbeid og rask tilgang til oppdatert informasjon reduserer unødvendig administrasjon, og gir mer tid til pasientbehandling.
Tidsbesparende prosesser
Reduserer usynlig arbeid
Effektiv oppfølging gjennom hele behandlingsforløpet
Virksomheten kan hente ut informasjon til statistikk og forskning – som gir oversikt på drift og bedre utnyttelse av ressurser.
Økt effektivitet og reduserte kostnader
Informasjon til forskning og kvalitetssikring av tjenester
Imøtekomme fremtidens krav
"Vi ønsket et helhetlig pasientforløp der pasienten er «eier» av rehabiliteringsprosessen. For å muliggjøre dette var det tydelig for oss at vi måtte digitalisere og forbedre samhandling mellom pasient og behandler.”
Reidun Meberg
Daglig leder, Sørlandets rehabiliteringssenter
Vi hjelper deg med å finne en løsning som passer for din virksomhet, og svarer på spørsmål som dukker opp underveis
Vi kan hjelpe med små og store spørsmål
Faglig og teknisk support
Selskap med mer enn 20 års erfaring
Peter
Kundekonsulent