Utviklet for behovene innen rehabilitering

Gode digitale verktøy er avgjørende for å imøtekomme utfordringer knyttet til ressurser og økte krav om redusert liggetid. Med Ad Curis får du journal og digital samhandling i én og samme løsning, som gjør det smidigere å involvere pasienten før, underveis og i etterkant av opphold.

Meeting with patient

“Med Ad Curis går prosesser mye raskere. Informasjon fra for eksempel kartleggingsskjema, som tidligere krevde mye bearbeiding - går nå rett inn i journalen uten behov for manuelt arbeid."

Sykepleier

Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter

Happy doctor

Sømløs digital støtte gjennom hele rehabiliteringsløpet

Ad Curis er et journalsystem med integrert digital samhandling. Det betyr at digital oppfølging av pasienter skjer som en naturlig del av arbeidsprosessen til behandler. Behandler logger på én løsning, følger opp pasienten, og informasjon fra interaksjon med pasient føres direkte inn i journalen - uten manuell bearbeiding.  

Female dr in room

Én innlogging til alle tjenester - ingen pdf.

Med Ad Curis får du komplett oversikt på alle nødvendige og relevante data – uten å hoppe inn og ut av systemer for å hente eller legge inn informasjon.

Effektiv og sikker arbeidsflyt

Økt kvalitet på tjenestene

Mer tilfredse medarbeidere

Digital samhandling i Ad Curis
Expand all

Data på rett sted til rett tid, reduserer manuelt arbeid

Informasjon overføres på en enkel og sikker måte mellom pasientportalen og journalsystemet. Dette eliminerer behovet for dobbeltarbeid og reduserer risiko for feil. Økt tilgjengelighet og styrket pasientengasjement følger med på kjøpet.
Trykk for å sammenligne
1
Henvising og koordinering

Informasjon fra henvisning føres direkte inn i Ad Curis med et enkelt klikk

2
Tilbudsbrev og kartlegging

Digitalt tilbudsbrev og kartleggingsskjema sendes via Ad Curis, og pasienten kan raskt svare via pasientportalen

3
Ankomst og innsjekking

Pasienten sjekker inn digitalt, og kan laste opp et bilde selv, som automatisk oppdateres i Ad Curis

4
Planer og aktiviteter

Aktivitetsplaner og oppgaver er alt samlet på et sted i pasientportalen.  Mulighet for chat og digitale møter sikrer tett oppfølging av pasient

5
Evaluering og oppfølging

Epikrise og brukerevaluering sendes og besvares digitalt via pasientportalen

6
Statistikk og forskning

All data er samlet på et sted, som gir bedre beslutningsgrunnlag og oversikt på hva som fungerer og ikke

1
Henvisning per post

Henvisning fra fastlege eller RKE per post - krever manuell scanning eller registrering til journal

2
Tilbudsbrev og kartlegginger

Tilbudsbrev, kartleggingsskjema og informasjon sendes og besvares per post. Data må manuelt overføres til journal

3
Ankomst og innsjekking

Innsjekk gjøres manuelt med nøkkelutlevering, og bilde av pasient tas på stedet. Data må manuelt overføres til journal

4
Planer og aktiviteter

Aktivitetsplaner og treningsprogram printes og fylles ut på papir. Krever mye dobbeltarbeid for behandler og mange kopier for pasient

5
Evaluering og oppfølging

Brukerevaluering pr post gir lav svarprosent, og oppfølging er tidkrevende når dette håndteres pr telefon

6
Statistikk og forskning

Data er spredt på ulike systemer som ikke snakker sammen. Vanskelig å hente statistikk for kvalitetssikring og forskning

Pasientreisen med og uten digital samhandling

Tilgang til rett informasjon til rett tid – digitalt, sikkert og uten unødvendige støttesystemer.
Ad Curis logotype
01
Før behandling
Motta og besvare tilbud om opphold i pasientportalen
Motta informasjonsmateriell i pasientportalen
Besvare kartleggingsskjema i pasientportalen
Deling av dokumenter og planer i pasientportalen
All relevant data fra pasientportalen blir automatisk oppdatert i Ad Curis og er tilgjengelig for rett person til rett tid
02
Underveis i behandlingen
Interaktive og oppdaterte planer i pasientportalen
Chat og videokonsultasjoner i pasientportalen
Treningsprogram i pasientportalen   
Tildeling og gjennomføring av tester i pasientportalen
Brukervennlig og oversiktlig for pasient med all informasjon samlet på ett sted, samtidig som behandler sparer tid på tungvinte manuelle prosesser
03
I etterkant av behandling
Tilgang til epikrisen i pasientportalen
Besvare evalueringsskjema i pasientportalen
Digital oppfølging ved behov
Kontroll på dataflyt, sikker lagring og gode rapporter gjør det mulig å justere og utvikle behandlingstilbudet
Journalsystem uten digital samhandling
01
Før behandling
Tilbud sendes og besvares per post
Kartleggingsskjema per post
Manuell innsjekking og billedtakning
Aktivitetsplan utleveres på papir
Tidkrevende administrasjon og manuelle prosesser gjør det vanskelig å være godt forberedt før behandling
02
Underveis i behandling
Alle planer og oversikter på papir
Dårlig informasjonsflyt
Treningsprogram på papir
Endringer er krevende å formidle
Uoversiktlig for pasient med informasjon spredt på flere steder, samtidig som behandler må bruke mye tid på manuelle og tidkrevende prosesser
03
I etterkant av behandling
Epikrisen utleveres på papir
Evalureringsskjema håndteres manuelt
Vanskelig å følge opp og måle kvalitet
Mye informasjon må hentes manuelt fra ulike systemer. Dette gjør kvalitetssikring og effektivisering utfordrende

Meld deg på webinar

Webinar: Digital oppfølging underveis i behandling

5. Februar 2025

10:00 - 10:30

Webinar: Digital oppfølging i etterkant av behandling

26. Mars 2025

10:00 - 10:30

Funksjonalitet tilpasset for rehabilitering

Ikke alt passer for alle, og det kan være mye å hente på å tilpasse journalsystemet etter virksomhetens arbeidsprosesser. Innen rehabilitering ser vi ofte behov for følgende funksjoner.

Ta kontakt for tilpasset demo
symbol for journal

Journal

Alle helse- og sosialopplysninger samlet i en strukturert journal bygget på nasjonale standarder. Jobber med utvikling av mobile arbeidsflater for å gjøre informasjon tilgjengelig når du er på farten.

symbol for kalender

Aktivitetskalender

Kalender som gir en visuell oversikt over virksomhetens aktiviteter. Bidrar til effektiv ressursstyring, kvalitetsrapporter og dokumentasjon av driften.

symbol for samhandling

Digital samhandling

Løsningen muliggjør digital oppfølging og kommunikasjon mellom pasient, behandler og pasientens nettverk før, underveis og i etterkant av rehabiliteringen.

symbol for administrasjon

Administrasjon

Innen rehabilitering er administrasjon av belegg, inntak- og opphold avgjørende. Med Ad Curis kan din virksomhet planlegge driften på en effektiv måte, og få optimal utnyttelse av ressurser.

symbol for rapporter

Logistikk og informasjonsdeling

Ad Curis fungerer som et effektivt logistikksystem - slik at din virksomhet kan optimere ressursbruk for å håndtere flere pasienter på kortere tid. Med økt pasientgjennomstrømning kreves det målrettet rehabilitering med gode behandlingsplaner, og sømløs informasjonsutveksling mellom avdelinger, personale og pasienter.

ikon puslespillbrikke

Integrasjon mot offentlig e-helse

Vi sørger for at din rehabiliteringsinstitusjon er integrert mot de nasjonale e-helseløsningene, slik at du kan dele relevant informasjon sømløst med andre helseaktører.

Vi gjør det enkelt for deg å bytte

Det skal ikke være komplisert å komme i gang med et nytt journalsystem. Ved implementering av Ad Curis får du god teknisk og faglig støtte fra våre erfarne fagkonsulenter fra start til slutt.

Skreddersydd implementering

Kostnadsfri og tilgjengelig support

Oppfølging når du trenger det

Ta kontakt for tilpasset demo
Happy female dr outside

Vår prismodell

Vi tilbyr en prismodell basert på antall behandlere som skal ha tilgang til løsningen. Du er velkommen til å kontakte oss for mer prisinformasjon.

Kontakt oss

Fleksibel prismodell

Forutsigbart

Basert på antall brukere

Vanlige spørsmål

Hvordan blir sikkerhet ivaretatt?

Som kunde av Ad Curis kan du være helt trygg på at all data håndteres i henhold til Norm for informasjonssikkerhet og personvern i helse- og omsorgssektoren. All data blir lagret i en datahall i Norge. Carasent Norge AS er godkjent tredjepartsleverandør på Norsk Helsenett.

blue_arrow

Hvordan ser prismodellen ut?

Vår prismodell er tilpasset ulike type virksomheter, avhengig av segment og størrelse. Vi tilbyr en modell basert på antall behandlere som skal ha tilgang til løsningen. Du er velkommen til å kontakte oss for mer prisinformasjon.

blue_arrow

Hvordan fungerer supporten i Ad Curis?

Vi tilbyr kostnadsfri support. Vårt mål er at alle skal føle seg trygge ved bruk av produktene våre, og vi prioriterer å være tilgjengelige for spørsmål eller eventuelle problemer. Selvfølgelig tilbyr vi også hjelpedokumenter og manualer for støtte, og kommuniserer aktivt i forbindelse med endringer eller oppdateringer.

blue_arrow

Hvor mye koster oppdateringer?

Ingenting. De oppdateringer som regelmessig gjøres, er inkludert i lisensavgiften. Som bruker og kunde blir du også informert om alle endringer i god tid før hver oppdatering.

blue_arrow

Passer Ad Curis for min virksomhet?

Ad Curis er et digitalt journalsystem for private aktører innen spesialisthelsetjenesten. Vi har kunder med alt fra én til flere hundre brukere. Vårt mål å tilby en løsning som er enkel å bruke og vokse med, hvis ønskelig. For å sikre at vi imøtekommer behovene, har journalsystemet blitt utviklet i nært samarbeid med virksomheter innen rehabilitering, rus og psykisk helse, bo, omsorg og barnevern, samt kommunale forebyggende tjenester.

blue_arrow

Prat med oss

Vi hjelper deg med å finne en løsning som passer for din virksomhet, og svarer på spørsmål som dukker opp underveis

Vi kan hjelpe med små og store spørsmål

Faglig og teknisk support

Selskap med mer enn 20 års erfaring

Peter

Kundekonsulent